|
|
|
Må
|
Ti
|
On
|
To
|
Fr
|
Lö
|
Sö
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
Mars (2024) |
|
|
|
(33) |
|
(278) |
|
(51) |
|
(252) |
|
(167) |
|
(177) |
|
(186) |
|
(378) |
|
(480) |
|
(130) |
|
(135) |
|
(40) |
|
(41) |
|
(24) |
|
|
(53) |
|
(103) |
|
(11) |
|
(166) |
|
(67) |
|
(361) |
|
(170) |
|
(100) |
|
(24) |
|
(19) |
|
(22) |
|
(6) |
|
(7) |
|
(179) |
|
(7) |
|
(161) |
|
(24) |
|
(39) |
|
(49) |
|
(5) |
|
(7) |
|
(17) |
|
(94) |
|
(177) |
|
(13) |
|
(61) |
|
(52) |
|
(37) |
|
(19) |
|
(16) |
|
(107) |
|
(3) |
|
(179) |
|
(8) |
|
(7) |
|
|
|
|
Inlägg: 2372 |
Kommentarer: 1355 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sudsvenska recension - WTTR
Welcome To The Rileys Genre: drama Regi: Jake Scott Skådespelare: James Gandolfini, Kristen Stewart, Melissa Leo Land: USA Utkom år: 2010 Betyg: 3/5
Krisande Rileys inte djärv nog
Från den kyska Bella i Twilight-serien till en storsvärande minderårig strippa och prostituerad i New Orleans är steget stort. Till det mest sevärda i Jake Scotts regidebut hör just att möta Kristen Stewart i ett helt annat rollfack. Något mångbottnat, djuppsykologiskt porträtt gör hon visserligen inte, men hennes Mallory fungerar ändå i spelet mot Gandolfinis krisande man, vars äktenskap helt gått i stå efter en tonårsdotters död. Han möter Mallory under ett industrikonvent, faderskänslorna lever upp och han bestämmer sig för att inte återvända till den känslomässigt djupfrysta hustrun (Melissa Leo). Det leder i sin tur till att hon väcks ur passiviteten. Trots ett sympatiskt, lågmält spel och en bra, trovärdig miljöskildring kvarstår intrycket av konstruktion. Det förstärks i slutet, då historien måste knytas ihop. En öppen final hade visserligen varit känslomässigt mer påfrestande för publiken. Här väljer manusförfattaren i stället en medelväg, som inte utmanar. Lite mer djärvhet krävs om man vill väcka engagemang.
Källa
Skrivet av: Alexandra
|
23 Januari 2011
| Allmänt/Övrigt
| 0 kommentar
|
|
|
|