Vi såg så mycket fram emot denna första vistelse på Johannesbergs slott .
Men tyvärr raserades de förväntningarna redan vid incheckningen då vi möttes av en totalt oengagerad receptionspersonal sorgligt nog.
Det är så tråkigt när man som ny kund som bevistat åtskilliga slott& herrgårdar och vet hur man ska bemötas vid ankomst inte denna gång känner sig ens välkommen utan bara som om vi kommer och stör.
Vi är ofta återkommande gäster på de slott& herrgårdar vi besöker just för att första intrycket vid incheckningen får oss känna att vi är uppskattade.
Här fanns verkligen inget av den känslan.
Att själv behöva fråga om var SPA finns och var man kan parkera då platser ej fanns uppe vid slottet är något receptionen ska berätta om. Frukosttider& middagstider ska det informeras om tydligt.
Kanske var receptionisten sommaranställd men kunskapen om kundbemötande bör då komma från ledningen vid nyanställningar.
Vi klagar aldrig i onödan men vår vistelse hade så många brister så att det inte går att bortse ifrån dem.
Visst fanns det positiva saker också men det negativa vägde kraftigt över.
Bara att försöka ta sig in på hotellrummet där Karolinen husets ytterdörr vaktades av en mycket aggressiv Svart katt som troligen är sjuk. Den fräste och försökte gång efter annan anfalla oss och även andra gäster som försökte ta sig in där eller ut. Det var ej heller en lättskrämd katt. Oerhört obehagligt djur trots att vi är kattvana personer.
När vi till slut lyckades ta oss in så märkte vi omedelbart hur mycket brister rummet hade. Alla fåtöljben var helt vikta-trasiga.
Alla bordsben var lösa så den kunde vi ej använda alls. Tapeten var helt fuktbubblig.
Toarullshållaren var trasig-sned.
Det som var mest störande var att det inte fanns någon tvål alls i badrummet. Hur kan man missa en så viktig detalj?!? Vi tog loss shampoot och använde som tvål.
Förstår ni då hur vi börjar känna oss som nya besökare. Det var bara för mycket på en gång.
Utsikten var väldigt vacker, sängen var oerhört skön och vi uppskattade informationsbladet om slottets historia som låg på skrivbordet.
Det var också jättebra med dubbla garderober för kläderna samt bänken emellan dem var fin.
Sedan var det SPA dags .Bra med två bassänger utomhus och en inomhus.Saknade dock jacuzzi.Bastun var bra.
Vid middagen blev vi välkomnade fint av en kille med Spansk accent som även var en av dem som serverade oss under kvällen och han var även i baren senare den 15.7 en personal som ni verkligen ska vara rädda om.
Maten var mycket god och sänder mitt varmaste tack till kocken som gjorde sig extra besvär med att tillaga mig hamburger rätten som ej fanns på menyn på slottet ,men som fanns på deras meny på deras hemsida .Uppskattades väldigt mycket.
Vi reagerade på att ingen frågade oss om vad vi vill dricka till maten utan det fick vi be om själva. Det glömdes också bort att servera vinet vi beställt så vi fick påminna om det och det pga för många serveringspersonal ska samsas om att ta hand om ett och samma bord istället för att låta en personal sköta ett bord i taget. Då har de koll på vad som beställts och glömmer inte saker.När det är för många så tror den ena att den andra har ordnat med vin,vatten etc och inget blir gjort istället.
Vi tyckte också att kaffe efter middagen skulle ha serverats vid bordet och ej på en bänk där kunden måste hämta det själv.Man betalar rätt mycket för kaffet och då måste service ingå.
Det var också mycket trist att ej kunna sätta notan på rummet man hade bokat. På alla andra ställen vi varit på är detta standard.
Att dessutom få höra av servitören"vänta ska jag kolla om ni får göra det" och sedan inför alla komma in och säga "Ni får tyvärr inte göra det" får folk runtomkring oss att tro att vi inte är kreditvärdiga trots att vi verkligen är det.
Frukosten var okej men inte så mycket mer.
Det fanns inga vanliga flingor, det löskokta ägget var rått ,koka ägg 4 min för perfekt löskokt och både middagsbrödet och frukostbrödet hade stenhårt skal som varken vi yngre eller äldre kan tugga (flera som sa samma sak) men ett tips är att brödbakaren penslar bröden med vatten när de är nybakta och låter dem vila under handduk.Då får ni bra tuggbart skal som mer uppskattas av gäster.J obbar själv i en restaurang och vet att det är så.
Vi hade förhoppning om att bli återkommande slottsbesökare men efter denna gång känns det inte ens minsta möjligt. För mycket blev fel.