Min vinkling av mässan i år.
Vårt besök startade efter en bussresa från Örebro, som gick i vissa stunder endast i 50-60 km/tim. Vi hamnade bakom två plogbilar som låg i båda filerna samtidigt!!! Men väl framme träffade vi våra MC-vänner från Lappland, Gällivare, som naturligtvis kom med flyg.
Här sitter BMW 800GS:arna. Jag känner mig liite utanför med min gamla Honda Africa Twin. Men bara lite, min maskin har ju anor
Eftersom jag själv äger en AF, så blir nog denna blogg lite vinklad åt ett visst märke. För första gången kände jag mig lite nördig, handlade T-shirt och keps.
Minnet tog oss 60-talister tillbaka till 70-talet, där detta sexcylindriga monster brände gummi i vårt lilla samhälle långt upp i norr. Annars var det Kawasaki som dominerade i byn. Hondas 4-taktare ansågs vara sega och trötta.
Jag tyckte inte Hondas podie visade något nytt, förutom denna Trial-maskin. Hm, om man vill ha en sadel, så kostar den ca 2500 kr extra! Men den är faktiskt landsvägregad. En av kompisarna var nära att köpa den på plats.
Stötte på en fotografsession på unga Hondaförare. Den nya unga generationen som ska ta över. Hoppas dom tar motorcykelåkandet till säkrare och miljörenare framtid. För friheten som man upplever på en motorcykel är värt att kämpa för med nya inovationer och bränsle
På tal om miljöcyklar, så börjar det komma flera modeller av eldrivna cyklar. Men det är fortfarande batteriernas tyngd och framförallt pris som avskräcker. Ett nytt batteri kostar ca 25 000kr!
Man "däckas" av all gummi som vi också sprang förbi under dessa två mässdagar. En av däckgubbarna menar att man ska ha mer luft i däcken än rekommenderat. Däcken rullar fler mil än fabriksdata.
Dubbdäck till en asfaltsracer!! Nä, där går min gräns för vansinne!
Tacka för orden: Thomas pennvridaren