Startsidan Blogg Fotoalbum Radikalt Mission Gästbok
Debatt Om mig Logga in
Gästboksinlägg
Namn:
E-post:
Webbplats:
Vilken färg har solen:
(för att lura spam robotar)
Kom ihåg mig?
                        

jag hade själv upplevelser av djävulen demoner änglar osv under en tio års period. Då jag tvåtusen fyra övervann mina upplevelser av sådant. Så började jag undersöka sådana upplevelser historiskt sett och idag. Kom fram till att dessa upplevelser ej finns bara upplevs. ja ta tex satan som upplevelse denna upplevs av troende muslimer/ troende judar/ troende kristna/ troende satanister. Och av vanliga icke troende människor i en sådan omfattning att denna karaktär omöjligt kan finnas. det är alldeles för många sådana upplevelser samtidigt inom som utom religioner i hur många olika kulturer och länder samtidigt. och jag övervann ju mina. dvs slutade uppleva av egen kraft efter ett tioårigt helvete och lidande i sådana upplevelser. sådant lärorna av dessa upplevelser säger ej ska kunna ske. ja att en människa ska klara av att gå emot vara starkare och övervinna sina upplevelser. då religionerna där sådant först upplevdes. dvs judendom, kristendom och islam lär att dessa upplevelser av satan till och med kan döda människor. vilket uppenbarligen även detta är en lögn.!! jag är ju ett levande bevis på att sådana upplevelser kan övervinnas. Likaledes är det med tex änglaupplevelserna mikael och gabriel. dessa som upplevts och upplevs av judar muslimer och kristna. och förutom detta hos en rad fri-andliga upplevare världen över i alla kulturer i alla länder. då ju dessa skapar hemsidor och andliga bloggar och säger sig uppleva och ha kontakt med dessa änglar i alla alla slag av kulturer och länder samtidigt. även en idiot måste ju då förstå sådant ej finnas, även om sådant upplevs. ja för vem kan säga sig ha den sanna upplevelsen då troligtvis hundratals kristna upplever dessa änglar världen över samtidigt. förutom människor från olika tros inriktningar och religioner samtidigt. och likväl en uppsjö av andliga upplevare som ej tillhör religionerna eller åskådningarna. individuella upplevare som man kommer i kontakt med på alla olika andliga sajter i varje land och kultur. där de beskriver sig ha kontakt med just samma namngivna änglar, som varit med i skapandet av judiskt tro kristen tro islam som tro. dvs ärkeänglarna mikael gabriel. titta på in på facebook sida och ta del av vad jag skriver om dessa upplevelser och hur för förljuger människan Mvh Veijo Impola
Skrivet av Veijo Impola den 14 Oktober 2020  14:01
Gå gärna till kärlekens budskap Bo Asplunds gästbok .
Skrivet av Boa den 24 September 2012  00:41
Vilken fin hemsida du har. Jesus älskar absolut alla människor.Jesu Frid till dig.

Webbplats: http://www.nogg.se/Davidal
Skrivet av ann den 29 Juni 2011  18:30
Inse Fakta Jörgen !!! Gud finns inte det är bara en påhittad sak!!!

Webbplats: http://www.nogg.se/hatargud
Skrivet av Hataren av gud den 18 November 2009  16:38
Gud finns inte!!! inse, det verkar ju som om att du gett bort hela ditt liv åt en seriefigur!! kom igen.

Webbplats: http://www.nogg.se/jultomtenäger
Skrivet av psyket i terminal 12 den 19 Oktober 2009  19:22
Hej och fin sida! Jag själv är babtist(Profet: Johannes Döparen) Tror på Gud också Ha det bra

Webbplats: http://www.nogg.se/Crazybutbetterthenthebest
Skrivet av Viktoria den 1 Juli 2009  23:20
Väldigt bra sida det här. Och tack för din uppmuntran på min gästbok!

Webbplats: http://www.nogg.se/jesusdrummer
Skrivet av Richard Runegrund den 10 Juni 2009  17:09
Var runt och kollade lite och hamnade på din sida, kollade vad du har skrivit om dig själv, min fråga är vad tycker du om otrohet eller dödshjälp, det står bara vad bibeln säger, men var är du ?nog måste du ha en egen åsikt utanför bibelns texter. Som du nog förstår så tror jag inte på kristendomen men det är upp till var och en att få tro på det man vill. Ha de gott

Webbplats: http://www.nogg.se/belgarna
Skrivet av Monica den 12 Januari 2009  22:47
Roligt att ha dej tillbaka. Du och jag skiljer oss regält i vår tros uppfattning,men det e just det som jag tror berikar det hela. Jag rspekterar dej så länge som du respekterar mej. Svårare är det inte. Hoppas att du nu deltar mer på kategorin,efter din 1 åriga resa. Berätta gärna mer om den. Mvh Conny Mod Religion&tro

Webbplats: http://www.nogg.se/sockerconny
Skrivet av Conny Rhedin Mod 30+ mm den 30 December 2008  06:49
Hej kära broder. 2TIM.4:1-5
Skrivet av Robert den 31 Augusti 2008  01:29
Ha en skön & soligt helg nu ! Hoppas att ni kommer att göra några roliga saker ! Jag vet inte vad jag ska göra idag. Men imorgon ska jag spela golf med pappa. Kolla min nya blogg oxå ! Och skriv kommentarer om ni vill. Ha en bra helg i alla fall! Krmar Natthakan.

Webbplats: http://www.nogg.se/NattisCrazy
Skrivet av Natthakan den 17 Maj 2008  14:06
Här var det tyst, undrar om Jesus redan hämtat dig? I så fall så spelar du antagligen på guldharpa och vandrar på gator av guld. Allt gott önskar jag dig var du än är

Webbplats: http://www,nogg.se/brumlisa
Skrivet av Brumlisa Mod Religion&Tro, Politik& Samh&# den 11 December 2007  13:05
Ta ditt ansvar som moderator på ett ödmjukae sätt, snälla du Religion & Tro är väl mycket mera än "ett radikalt liv med Jesus"? Var rädd om dina medmänniskor, Jesus fördömde inte, men det som nu sker på debatten Religion & Tro är inte alls bra, speciellt inte för våra ungdomar som söker efter sin identitet óch det gör mig ledsen KRAM

Webbplats: http://www.nogg.se/kajsanskrypin
Skrivet av Kajsan Andersson Mod 50+ den 3 December 2007  21:00
Jag läser vad MIKA skriver till dig. Låt bara inte denna man tro att du kan hjälpa honom,för det är nog snarare ett proffs som behövs här. Men Gud kan allikevell hålla sin hand över honom utan ditt ingripande. Sorry,men jag blir så orolig. Ville lagt Norska flaggan som smilies men vi var ikke med.

Webbplats: http://www.nogg.se/beppis
Skrivet av Wenche den 2 December 2007  22:02
Kan du hjälpa mig? Jag är en snart trettiofyra år gammal man. Jag tror på Jesus, men har problem: Jag ser drömmar i vilka jag vaknar, och jag tror, att de är sända av demoner. Igår natt, efter att jag hade vaknat i en dröm, rörde sig min vänstra underarm i en båge så, att den blev rak, och kröktes igen. Detta hände av någon annan kraft än min egen. Jag är rädd och orolig. Tillhör jag Jesus? Jag har varit troende tidigare, men föll i synden igen. Nu har jag gjort bättring igen, sedan några månader tillbaka, och har ångrat mina synder, bett om förlåtelse - både i pingstkyrkan och tillsammans med min troende far samt varje dag i ensamhet - jag får helt enkelt inte ro från tanken, att det kanske är för sent för mig att vända mig till Gud. Jag måste få sova ifred - annars kan jag inte leva normalt, kanske inte ens som troende.
Skrivet av Mika den 24 Juli 2007  13:14
<<12>>

hittabutik.se - 12.000 webbutiker! | ehandelstips.se - allt om ehandel
(c) 2011, nogg.se & Jörgen Milton                                             Skaffa en gratis hemsida